Perhe

Politiikka

Maailmaa voi muuttaa, siihen tarvitaan vain rohkeita ihmisiä. SDP haluaa rakentaa oikeudenmukaista yhteiskuntaa, jossa oikeus osallisuuteen kuuluu kaikille, apua ja tukea saa aina tarvittaessa ja jokaisesta lapsesta ja nuoresta voi tulla mitä tahansa.

Koulutukseen ja työllisyyteen panostaminen, reilun työelämän pelisääntöjen puolustaminen ja toimivista arjen palveluista huolehtiminen ovat keinojamme varmistaa, että huomenna on paremmin kuin tänään. Haluamme vähentää eriarvoisuutta, tukea vaikeimmassa asemassa olevia sekä turvata elinkelpoisen maapallon myös tuleville sukupolville.

Etsimme ongelmien sijasta ratkaisuja ja tarjoamme toteuttamiskelpoisia vaihtoehtoja, jotka luovat uskoa tulevaisuuteen ja oikeudenmukaiseen yhteiskuntaan.

Rohkeutta olla sinun puolellasi

SDP:llä on suunnitelma, joka on kirjoitettu vaaliohjelmaamme. Voimme tarjota muutoksen johtoon kokeneen johtajan ja meillä on rohkeutta jatkaa tätä työtä.

Tutustu SDP:n eduskuntavaaliohjelmaan
Ihmisjoukko kävelemässä kohti kuvaajaa

Tavoitteemme 2030-luvulle

Politiikkaa tehdään siksi, että huomenna olisi paremmin kuin tänään. Poliittisessa ohjelmassamme etsimme kestäviä ratkaisuja yhteiskunnan muutoshaasteisiin.

Tutustu poliittiseen ohjelmaan
Pääministeri Sanna Marin eduskunnassa puhumassa.

Marinin hallituksen saavutukset

Lupasimme vaaleissa muutosta. Sosialidemokraattien johdolla politiikan suunta on nyt muuttunut.

Tutustu Marinin hallituksen saavutuksiin
Kuvituskuva: hallitusohjelma

Hallitusohjelma

Hallitusohjelma on kunnianhimoinen tulevaisuusohjelma, joka sisältää ratkaisuja kestävämmän yhteiskunnan rakentamiseksi.

Tutustu hallitusohjelmaan (pdf)
Auditorio

SDP:n ohjelmatyö

Ohjelmatyö uudistaa yhteiskuntaa. SDP:n ohjelmatyön tavoitteena on määritellä se, miten puolue haluaa uudistaa yhteiskuntaa yhdessä kansalaisten kanssa.

Lue lisää ohjelmatyöstä