Antti Lindtmanin esittely SDP:n puheenjohtajaksi

7.6.2023

Olen Antti Lindtman, 40-vuotias isä, aviomies ja jalkapallon ystävä Vantaan Tikkurilasta. Olen toiminut Vantaan kaupunginvaltuuston puheenjohtajana vuodesta 2009, kansanedustajana vuodesta 2011 ja eduskuntaryhmän puheenjohtajana vuodesta 2015.

Olen ollut suurella intohimolla vaikuttamassa politiikassa jo nuoresta asti. Näkökulmani avartui entisestään marraskuussa 2017, kun minusta tuli pienen tyttären isä. Katseeni suuntautui yhä enemmän tulevaisuuteen. Minulla vahvistui ajatus, että politiikkaa ei tehdä vain tätä päivää varten, vaan huomiselle ja vielä sitäkin pidemmälle. Horisontissa on oltava selkeä visio paremmasta.

Näen Suomen tulevaisuuden valoisana, etenkin jos nostamme Suomen kestävän kehityksen etulinjaan. Vihreä siirtymä tarjoaa meille valtavat mahdollisuudet hyvinvointiyhteiskuntamme tukipilareiden vahvistamiseen.

Hyvä tulevaisuus edellyttää tämän rinnalla lisäksi kahta muuta asiaa.

Kuten aina, Suomi on ammentanut menestystä, elinvoimaa ja työtä olemalla avoin, eheä, edistyksellinen ja kansainvälinen maa. Näistä arvoista on jatkossakin pidettävä kiinni.

Toiseksi, menestys edellyttää työlinjaa. Jatkossa työtä tekeviä on yhä vähemmän suhteessa muuhun väestöön. Meidän on huolehdittava nousevasta polvesta ja samalla taattava seniorikansalaisille arvokas vanhuus. Siksi kaikki työ on arvokasta. Emme myöskään selviä ilman, että saamme maahan uutta työvoimaa. Tarvitsemme menestyviä yrityksiä, rohkeita yrittäjiä ja osaavia työntekijöitä.

Näillä peruspaaluilla – kestävän kehityksen kärkimaana, avoimena ja kansainvälisenä sekä työlinjalla – suuntaamme kohti parempaa tulevaisuutta.

Maailmaa voi muuttaa! Synkimpienkin uhkapilvien takaa löytyy valoa. Mahdottomilta tuntuvat ongelmat on tehty ratkaistaviksi.

Menestyvä SDP on enemmän kuin osiensa summa. Menestys ei synny itsestään, eikä sitä luoda yksin. Tarvitaan paljon työtä, tarvitaan yhteistä työtä. Lähden siitä, että johtaja ei päätä yksin, vaan asiat punnitaan ja ratkaistaan yhdessä. Kutsunkin kaikki suomalaiset mukaan yhteiseen työhön paremman tulevaisuuden rakentamiseksi.

Aikamme suuret kysymykset haastavat meitä, mutta me selviämme. Yhdessä.

Jaa sosiaalisessa mediassa