Piritta Rantanen

kansanedustaja, sairaanhoitaja
Keski-Suomi
Jämsä

Kansanedustajuus on yhteisten asioiden hoitamista monissa verkostoissa. Olen monipuolisesti verkostoitunut aktiivinen ja sanavalmis tekijä. Tulevalla kaudella meidän on kyettävä varmistamaan hyvinvointivaltion jatkuvuus kuten työpaikat, toimivat terveyspalvelut, koulutus ja opetus, tuloerojen kaventaminen, syrjäytymisen torjuminen ja jaksamisen tukeminen. Asiat ovat usein monimutkaisia ja niitä on osattava katsoa laajasti. Emme saa sortua selittämään asioita helposti ratkaistaviksi ja mustavalkoisiksi.

Käytetään järkeä, jotta voimme varmistaa turvallisuutemme, ostovoiman, huoltovarmuutemme ja omavaraisuutemme säilyvyyden ja kehittymisen.
Muista käydä äänestämässä!

Minulle tärkeää

Työpaikat

Hyvinvointivaltiomme pohjautuu ahkeralle työnteolle ja kaikista heikoimmassa asemasta olevista huolehtimiseen. Työllisyysasteen nostaminen auttaa pitämään huolta ihmisistä. Samaan aikaan on voitava keskustella palkasta, jota työstä maksetaan. Jokainen täyttä työaikaa tarvitsee palkan jolla tulee toimeen.

Toimivat terveyspalvelut

Hyvinvointimme kulmakivi on, että ihmisistä pidetään huolta. Lapsille ja nuorille on tarjottava hyvät eväät oman elämänpolun aloittamiseen ja siitä eteenpäin terveys- ja hyvinvointipalveluiden on oltava ennaltaehkäiseviä ja toimivia. Näistä palveluista leikkaaminen ei edistä kansalaisten hyvinvointia.

Koulutus

Koulutus on ollut ja on yhä hyvinvointivaltiomme kehityksen pohja. Koulutukseen tehdyt leikkaukset näkyvät nyt karulla tavalla lasten ja nuorten oppimistuloksissa ja voinnissa. Jatkuvaan oppimiseen ja elämän mittaiseen koulutukseen on panostettava.