Piritta Rantanen

kansanedustaja, sairaanhoitaja
Ikä: 44
142

Olen 44-vuotias pitkään politiikassa mukana ollut aktiivinen vaikuttaja, kansanedustaja ja SDP.n eduskuntaryhmän 2. varapuheenjohtaja. Olen ammatiltani sairaanhoitaja ja harrastuksellisessa mielessä metsänomistaja. Haluan laittaa itseni likoon oikeudenmukaisuuden ja reiluuden nimissä. EU- vaaleihin lähden tosissani puhumaan erityisesti työelämä ja metsä asioista, joihin minulla on paljon osaamista. Minulla on hyvät verkostot, kyky puhua kansantajuisesti ja olen arvostettu tekijä yli puoluerajojen. #käytetäänjärkeä

Minulle tärkeää

Työelämä

Työntekijöiden oikeuksien turvaaminen. Euroopan unionin on jatkossa oltava palkansaajan paras ystävä ja työntekijöiden oikeuksien puolustaja.

Turvallisuus

Euroopan unioni on perustettu takaamaan rauhaa ja turvaamaan tasa-arvoa, demokratiaa ja oikeusvaltiota. Nyt turvallisuudesta huolehtiminen on noussut keskiöön. EU.n on oltava entistä vahvempi ja otettava vastuuta Euroopan puolustamisesta.

Metsäpolitiikka

Metsäpolitiikan päätökset on, tehtävä kansallisiin erityispiirteisiin sopiviksi ja meille käytännössä sovellettaviksi niin teollisuus, monimuotoisuus kuin virkistys huomioiden.