Toimi ja vaikuta SDP:ssä – vaikuttamisen ABC selkosuomeksi

26.9.2026 - 24.10.2026
Helsinki

Haluatko oppia, miten suomalainen politiikka ja SDP käytännössä toimivat? Tiedätkö, miten voit itse toimia yhdistyksessä ja vaikuttaa SDP:ssä?

Tämä koulutus on sinulle, jos olet muuttanut Suomeen ja haluat osallistua aktiivisesti järjestötoimintaan SDP:ssä.

Koulutuksessa opit yhdistystoiminnan perusasioita, esimerkiksi kokoukset, päätöksenteko ja luottamustehtävät. Samalla vahvistat suomen kielen taitoasi. Koulutus on selkosuomeksi.

Koulutus sopii sinulle, jos

  • haluat oppia lisää ja osallistua SDP:n toimintaan ja
  • osaat jo keskustella suomeksi monista asioista (taso noin A2.2/B1 tai parempi).

Aika

  • Lauantai 26.9. klo 10.00–17.00
  • Lauantai 10.10. klo 10.00–17.00
  • Lauantai 24.10. klo 10.00–17.00

Koulutus kestää kolme päivää. Sinun täytyy sitoutua kaikkiin kolmeen koulutuspäivään. Koulutus on osallistujille maksuton. Koulutuspäiviin sisältyy lounas ja iltapäiväkahvi.

Ilmoittautuminen koulutukseen alkaa elokuun alussa.

Koulutus järjestetään yhteistyössä SDP:n ja Työväen Sivistysliiton kanssa.