SDP:n Kim Berg: Oppositio koolle keskustelemaan ministeri Juuson luottamuksesta

22.4.2024

SDP:n eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Kim Berg kertoo, että SDP kutsuu oppositioryhmät keskustelemaan ministeri Juuson luottamuksesta Juuson viikonlopun ulostulon jälkeen.

– Viikonlopun aikana on opposition piirissä virinnyt laajasti keskustelua sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson valmiuksista toimia maamme yhden keskeisen ministeriön johdossa, toteaa Berg.

Berg muistuttaa, että sosiaali- ja terveyspalvelut ovat hyvinvointivaltion syvintä ydintä. Ihmisten on voitava luottaa siihen, että näistä elintärkeistä palveluista vastaavan ministeriön johdossa on ministeri, joka suhtautuu tehtäväänsä sen vaatimalla vakavuudella. Sosiaali- ja terveysministeri on hallituksessa paljon vartijana.

– Koska ministeri Juuso on omalla toiminnallaan antanut aihetta kyseenalaistaa, onko hän tehtäviensä tasalla, SDP kutsuu tänään kaikki oppositioryhmät kokoon keskustelemaan ministeri Juuson luottamuksesta.