SDP:n Johannes Koskinen: Yhteisvastuurahastoa kannattaa puntaroida kiihkottomasti

27.3.2024

Europarlamentaarikko Mauri Pekkarinen kirjoittaa Suomenmaassa, että SDP olisi lähdössä uusien yhteisvastuiden tielle, joka tarkoittaisi satojen miljardien eurojen suuruista rahastoa. Europarlamentaarikko unohtaa mainita, että Suomelle voisi kertyä rahaston kautta investoinneista selvästi maksuosuuttamme isommat hyödyt.

– Maurin ja hallituksen linja on, ettei ehdoteta yhtään ratkaisuja. Päinvastoin: hallitus on pistänyt pään pensaaseen ja katsonut sivusta, kun investoinnit valuvat Saksaan ja Ranskaan, sanoo kansanedustaja Johannes Koskinen.

Suomen tulisi hakea monipuolisesti ratkaisuja teknologisesti edistyneiden alojemme rahoitukseen. Yhteisvastuurahasto olisi esitys, jota elinkeinoelämän edustajat Suomessa kannattavat.

– Meidän on esitettävä avauksia ja puntaroitava niitä huolella. Muuten olemme vain yksin oikeassa täällä pohjolan perukoilla. Lopullinen kiistanaihe silloin olisi, kuka viimeisenä sammuttaa valot, päättää Koskinen.

Jaa sosiaalisessa mediassa