SDP Uusimaa: Nina Korventaival Uudenmaan Sosialidemokraattien eduskuntavaaliehdokkaaksi

20.1.2023

Uudenmaan Sosialidemokraatit nimesi eduskuntavaaliehdokkaaksi ensi kevään vaaleihin Nina Korventaivaleen. Nina Korventaival on keravalainen kaupunginvaltuutettu, Keravan sd-valtuustoryhmän puheenjohtaja ja Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen aluehallituksen jäsen. Hän työskentelee vammaisjärjestössä toiminnanjohtajana.

Tiedote 20.1.2023

Uudenmaan Sosialidemokraatit

Nina Korventaival Uudenmaan Sosialidemokraattien eduskuntavaaliehdokkaaksi

-Tällä hallituskaudella sosialidemokraatit ovat tehneet ansiokasta työtä hyvinvoinnin ja yhdenvertaisuuden lisäämiseksi Suomessa. Työtä kuitenkin vielä riittää. Päätin lähteä eduskuntavaaliehdokkaaksi, koska haluan itse osallistua tähän arvokkaaseen työhön tulevalla hallituskaudella. Koen myös merkitykselliseksi sen, että kaikilla on mahdollisuus äänestää eduskuntavaaleissa omaa arvomaailmaansa edustavaa oman kotikuntansa ehdokasta, Korventaival kommentoi.

Korventaivaleella on pitkä kokemus sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan työ- ja luottamustehtävistä, sekä kuluneiden kymmenen vuoden kokemus paikallisesta poliittisesta vaikuttamisesta. Korventaival uskoo kokemuksen luovan pohjan asioiden laajemmalle ymmärrykselle valtakunnallisella tasolla.

-Ihmisten hyvinvointiin investoiminen maksaa nyt, mutta luo säästöjä tulevaisuudessa. Ennaltaehkäisevien palveluiden lisääminen ja kestävän kehityksen edistäminen on jokaisen suomalaisen etu ja taloudellisesti vastuullista, Korventaival täydentää.

Korventaivaleen teemat keskittyvät palveluiden saatavuuteen ja laadukkuuteen sekä henkilökunnan hyvinvointiin ja osaamisen kehittämiseen.

-Palkalla on tultava toimeen, myös yleisen kustannustason noustessa. Meidän tulee vastata lasten, nuorten ja perheiden lisääntyneeseen tuen tarpeeseen ja taata ikääntyneille arvokas vanhuus. Yksikin väliinputoaja on liikaa. Yhdenvertaisuus on ihmisoikeus, jonka tulee toteutua jokaisen ihmisen kohdalla.

-Nina Korventaival tuo ehdokkaana ehdokaslistallamme ainutlaatuista osaamista ja arvopohjaa. Niinan kokemus työ- ja luottamustehtävistä kiteyttää sen meidän sosialidemokraattien perustehtävän – apua ja tukea tulee tarjota kaikille sitä tarvitseville, toteaa Uudenmaan Sosialidemokraattien toiminnanjohtaja Jouni Gustafsson.

Lisätietoja: Jouni Gustafsson, jouni.gustafsson@sdp.fi, p. 0400 805 394