Ilmastodemarit marssivat muutoksen puolesta lauantaina 6.4.

5.4.2019

Suuri joukko ilmastonmuutoksesta huolestuneita sosiaalidemokraatteja marssii lauantaina Helsingissä Suomen suurimassa ilmastomielenilmauksessa. Joukossa on kansanedustajia, eduskuntavaaliehdokkaita ja puolueen jäseniä.

SDP on sitoutunut Pariisin ilmastosopimuksen mukaiseen tavoitteeseen rajoittaa ilmaston lämpeneminen 1,5 asteeseen. Puolueen vision mukaan Suomi on hiilineutraali vuonna 2035 ja hiilinegatiivinen pian tämän jälkeen. Tavoitteen toteutumiseksi hiilineutraaliustavoite on kirjattava ilmastolakiin, joka ohjaa Suomen ilmastopolitiikkaa.

Puolue korostaa ilmastotyössään oikeudenmukaista siirtymää. Ilmastonmuutoksen vastaiset toimet tehtävä oikeudenmukaisesti ja ennakoitavasti niin, että tuloerot eivät kasva ja hyvinvointivaltio säilytetään.

Ilmastomarssi kokoontuu lauantaina 6.4. klo 14.00 Senaatintorilla. Kulkue kohti Eduskuntataloa lähtee noin klo 14.30. SDP on edustettuna puolueiden osiossa. SDP toivottaa kaikki ilmastosta huolta kantavat kansalaiset mukaan marssille puolueesta riippumatta.

Jaa sosiaalisessa mediassa