Heinäluoma kiittää pormestari Vapaavuorta sosialidemokraattien linjoille tulosta

8.6.2019

Helsingin pormestari Jan Vapaavuori kertoo päivän Helsingin Sanomissa, ettei näe erityistä tarvetta kokoomuksen ajamalle uudelle kuntaveron alennukselle.

Helsingin kokoomuksen valtuustoryhmä on esittänyt veronkevennystä vuoden 2020 budjettivalmistelun yhteydessä. Vasta vuosi sitten verotusta kevennettiin Helsingissä 18 prosenttiin.

-Kokoomuksen verolinja saa täystyrmäyksen Helsingin pormestari Vapaavuorelta. Kiitän pormestari Vapaavuorta vahvasta kannanotosta ja verokysymyksessä sosialidemokraattien linjoille tulosta, SDP:n valtuustoryhmän puheenjohtaja Eveliina Heinäluoma painottaa.

-Olisiko nyt kokoomuksessa aika perääntyä palvelujen leikkauksilta ja panostaa päiväkoteihin, kouluihin ja terveyskeskuksiin? SDP:n valtuustoryhmä on esittänyt talouskasvun hedelmien suuntaamista kaupunkilaisten lähipalvelujen vahvistamiseen. Kaupungin työntekijät ovat tällä hetkellä kovilla pääkaupungin voimakkaan kasvun johdosta, Heinäluoma huomauttaa.